Çankırı’da doğadan izinsiz salep orkidesi yumrusu topladığı belirlenen 10 kişiye 6 milyon 992 bin 245 lira idari para cezası uygulandı. Ekipler tarafından ele geçirilen 35 kilogram salep orkidesi yumrusuna el konuldu.
Tarım ve Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ekipleri, gelen ihbar üzerine kolluk kuvvetleriyle birlikte denetim gerçekleştirdi. Yapılan denetimde, 35 kilogram salep orkidesi yumrusunun doğadan izinsiz şekilde toplandığı tespit edildi.
Yumrular Yeniden Doğaya Kazandırılacak
Ekipler tarafından ele geçirilen salep orkidesi yumrularına, yeniden doğaya kazandırılmak üzere el konuldu. Nesli tehlike altında bulunan salep orkidelerini izinsiz topladığı belirlenen 10 kişiye ise ilgili kanun kapsamında idari para cezası kesildi.
DKMP tarafından yapılan açıklamada, biyolojik çeşitliliğin korunması için çalışmaların titizlikle sürdürüldüğü vurgulandı. Nesli tehlike altındaki türlere yönelik yasa dışı faaliyetlerle mücadelenin devam edeceği kaydedildi.
Karacaören Baraj Gölü’nden paylaşılan görüntüler sosyal medyada gündem oldu.
Burdurlu öğretmenlerin Kaş’ta çektiği teke zortlatması videosu ilgi gördü.
Dereboğazı yolunda yeni önlemler alınsa da kalıcı çözüm bekleniyor.
Burdur Ağlasun’da öğrenciler harçlıklarını DMD hastası için topladı.
Doğal temizlik nedir? Sirke ve karbonat gerçekten işe yarıyor mu?
Sosyal medya içerikleriyle tanınan ve “ilyassmutluu” kullancı adlı Bucaklı fenomen Survivor hayali için Bucak’tan İstanbul’a yürümeye başladı.
Yorumlar (0)